۱۳۹۷ بهمن ۲۹, دوشنبه

پرویز مشکاتیان

ازآن ماست پیروزی

پرویز مشکاتیان

پرویز مشکاتیان
پرویز مشکاتیان 
پرویز مشکاتیان زاده‌ی ۲۴ اردیبهشت ۱۳۳۴ در نیشابور-درگذشته ۲۹ شهریور ۱۳۸۸ یکی از برترین نوازندگان سنتور و آهنگسازان در تاریخ موسیقی ایران و استاد دانشگاه می باشد.از او قطعات و آلبومهای متعدد به یادگار مانده است.

تولد و آغاز کار موسیقی

پرویز مشکاتیان، آهنگ‌ساز، موسیقی‌دان و نوازنده‌ی چیره‌دست ایرانی در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۳۴ در شهر نیشابور به دنیا آمد
پرويز مشكاتيان ۲۴ اردیبهشت ۱۳۳۴ در نیشابور به دنیا آمد. وي مقدمات موسيقي را از ۶ سالگي نزد پدرش، حسن مشكاتيان، آموخت و نخستين كنسرت خود را در سن ۸ سالگي در مراسم گردهمايي دانش آموزان در مدرسه امير معزي نيشابور ارائه داد. پس از آن در جشنواره موسيقي كه دراردوگاه رامسر برگزار مي شد به دفعات شركت كرد و در تمامي آنها مقامهاي ممتاز را به دست آورد.[۱]
مشكاتيان علاوه بر آهنگسازی و نوازندگی سنتور كه ساز تخصصي اوست با سه تار هم آشنايي كافي دارد و همنوازي سه تار در آلبوم سر عشق را خودش انجام داده است.
یکی از این کارهای هنری ارزش‌مند ساخت تصنیف «مرا عاشق» با شعر مولانا و آواز شهرام ناظری بود. 
پرویز مشكاتيان سال ۱۳۵۳ در دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران قبول شد. مشكاتيان همزمان به آموزش رديف ميززا عبدالله نزد نور علي خان برومند و رديف موسيقي سنتي نزد دكتر داريوش صفوت پرداخت. پرويز مشكاتيان همزمان با آموزش رديف مبانی موسیقی و موسيقي ايراني را نزد اساتیدی چون دکتر محمدتقی مسعودیه، عبدالله خان دوامی، سعید هرمزی، یوسف فروتن ادامه داد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر