۱۳۹۷ آذر ۲۱, چهارشنبه

طرح شورای ملی مقاومت درباره آزادی‌ها و حقوق زنان

ازآن ماست پیروزی 

طرح شورای ملی مقاومت درباره آزادی‌ها و حقوق زنان

پرچم شیر و خورشید نشان شورای ملی مقاومت ایران
پرچم شیر و خورشید نشان شورای ملی مقاومت ایران
زن مبارز ایرانی برده نمی گردد
زن مبارز ایرانی برده نمی گردد
شورای ملی مقاومت ایران به عنوان دیرپاترین و سازمانیافته ترین اپوزیسیون رژیم ولایت فقیه، برای پاسخ به مسائل و مشکلات عمده ی حاصل از حاکمیت نظام آخوندی طرح ها و مصوبات مختلفی دارد. طرح شورای ملی مقاومت درباره آزادیها و حقوق زنان یکی از اصلی ترین طرح‌های آن است که برای پاسخ به مسئلة آزادی‌ها، به ویژه آزادی زنان، در ایران پس از حاکمیت آخوندی تدوین شده است. ضرورت این طرح از آنجا ناشی می شود که ویژگی اخص نظام ولایت فقیه «زن ستیزی» است و حقوق زنان در این نظام، بطور مضاعف تضییع می شود.
طرح شورای ملی مقاومت ایران درباره آزادیها و حقوق زنان در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۶۶ در یک مقدمه و ۱۳ محور به تصویب شورای ملی مقاومت ایران رسیده است.
  
با تعظیم به جانبازیهای تحسین انگیز و مقاومت فراموشی ناپذیر همه زنان مجاهد و مبارز این میهن در برابر رژیم ضدبشری خمینی، با اعتقاد به این که تبعیض علیه زن منافی عدالت و حیثیات انسانی است، با تأکید بر ضرورت “غو و رفع کلیه ستمها و اجبارات و تبعیضات رژیم ارتجاعی خمینی در مورد زنان کشور” (۱)، با تأکید بر “تساوی کامل حقوق اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی زن و مرد” (۲)، در راستای “تأمین کامل حقوق تمامی زنان کشور، فارغ از هر عدم تساوی و حدودیت بهره کشانه” (۳)، که با رد هر نوع تلقی کالایی از زن، رهایی تاریخی مرد و زن ایرانی را مدنظر دارد، موارد زیرین را رهنمون و برنامه عمل دولت موقت جمهوری دموکراتیک اسلامی ایران می شناسد:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر