۱۳۹۷ مهر ۵, پنجشنبه

دونالد ترامپ: من برخلاف اوباما در کنار مردم ایران ایستاده امس

پاسخ به سولات دونالد ترامپ
پاسخ به سولات دونالد ترامپ




دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته ۴مهر۹۷ در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک به سؤالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد. دونالد ترامپ در پاسخ به سؤالی در مورد ایران گفت:
من از توافق افتضاح با رژیم ایران که احمقانه‌ترین توافق بود خارج شدم. چرا در این توافق به یمن نپرداختند؟ چرا به سوریه نپرداختند؟ می‌دانید کری چه دلیلی برای آن ذکر کرد؟ گفت این کار بیش از حد پیچیده بود
ما ۱۵۰میلیارد دلار به این رژیم دادیم که شامل یک میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار پول نقد بود. حالا یمن در وضعیت افتضاحی است. سوریه هم افتضاح است.

ترامپ: در هر شهر ایران شورش است

دونالد ترامپ افزود:‌
در ایران الآن در هر شهری شورش است بسیار گسترده‌تر از شورشهایی که در زمان اوباما جریان داشت. در آن زمان اوباما در طرف حکومت قرار گرفت و نه مردم. اگر او اینکار را نکرده بود الآن ایران بسیار متفاوتی داشتیم. ولی من در طرف مردم هستم. من در کنار مردم ایران هستم.
آنها با تورم فوق‌العاده‌ای مواجهند. پولشان ارزشی ندارد. همه کارهایشان خراب شده. در خیابانها با شورش مواجهند. نمی‌شود نان خرید. نمی‌شود هیچ کاری کرد. این یک فاجعه است.

ترامپ: شرکتها باید بین آمریکا و رژیم ایران یکی را انتخاب کنند

کمپانیها چپ و راست دارند از ایران خارج می‌شوند. مرسدس بنز هم خارج شد. همه دارند خارج می‌شوند. آنها نمی‌خواهند در ایران باشند. زیرا با یک انتخاب مواجهند. آیا می‌خواهند با رژیم ایران باشند یا با ما؟

دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود گفتاوباما گروگانها را از رژیم ایران گرفت یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار به آنها داد اما من گروگانهایمان را از کره شمالی گرفتم هیچ پولی ندادم.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر